Selasa, 15 November 2011

[Video] Usrah Perdana: Salahudin Al-Ayyubi


Tarikh: 13 November 2011
Hari: Isnin
Masa: Selepas solat fardu Maghrib
Tempat: Surau Kompleks Seri Bintang
Alhamdulillah, semalam telah berlangsungnya sebuah program kerohanian anjuran Jawatankuasa Kepemimpinan Pelajar (JKP) Asrama Kompleks Seri Bintang bertempat di Surau Kompleks Seri Bintang. Meskipun, bilangan pelajar yang masih mendiami AKSB berkurangan ekoran pelajar Tingkatan 3 dan Tingkatan 1 SBS sudah pulang untuk cuti bersempena SPM, pihak JKP masih bersemangat untuk menganjurkan aktiviti kerohanian.

Usrah Perdana yang berlangsung semalam bertemakan "Di Ambang Kelahiran Salahudin al-Ayyubi Generasi Baru". Sejajar dengan temanya, semalam telah diadakan usrah berkenaan riwayat hidup atau manaqib Sultan Salahudin al-Ayyubi dan juga rahsia untuk menjadi Sultan Salahudin al-Ayyubi generasi baru.

Usrah Perdana semalam telah dikendalikan oleh Sidi Muhammad Yusoff, selaku Penolong Biro Dakwah dan Tarbiah di samping dibantu oleh Muhammad Aidil Azroy. Diharapkan dengan terbongkarnya kisah kegemilangan Sultan Salahudin al-Ayyubi dan rahsia-rahsia keunggulannya, AKSB dapat membentuk pelajar yang bakal menjadi umat Islam yang unggul dan holistik.

Dimuatkan juga, video-video yang ditayangkan semasa Usrah Perdana semalam untuk tatapan semua pembaca.



















Sekian, wassalam dan selamat beramal..

0 ulasan:

Catat Ulasan

 
Portal Ini Dikelola Oleh Arib Ismail | Rekabentuk Oleh Premium Blogger Themes | Sepakat Menuju Kecemerlangan